Blog

Jak nacenit svou práci coby copywriter (aneb proč normostrany smrdí a hodinovka nefunguje)

Píšete? A chtěli byste, aby vám za to někdo platil? Způsobů, jak nacenit svou práci, dnes máte hned několik. A jak už to tak bývá, skoro každý z nich v sobě skrývá nějaké to „ale“.

Práce na volné noze. Jak začít a získávat klienty?

Kdo je freelancer, jak se liší od klasických OSVČ a hlavně – je práce na volné noze skutečně pro vás? 🙂

Jak získat svou první zakázku jako copywriter?

Chcete se živit psaním? Možností dnes máte hodně – konkurence je ale ještě víc. Víte, jak zaujmout potenciální zaměstnavatele a klienty ve chvíli, kdy na poli on-line marketingu teprve začínáte? Přečtěte si, jak se prosadit jako začínající copywriter.

3 lekce, které vám dá Pán prstenů o marketingu a podnikání

Říkávali vám dospělí, ať už se na ty své skřety a elfy vykašlete a jdete konečně dělat něco pořádného? Zdvihali vaši učitelé češtiny obočí nad vaším literárním vkusem? Mám pro vás dobrou zprávu. Konečně jim všem můžete ukázat dlouhý nos.

Co vás může naučit Marek Prchal (a jak uspět na internetu)

Jak vytvořit fungující marketingovou strategii (nejen) pro firmu? Inspirujte se přístupem, který zafungoval u voleb 2017. Marek Prchal (ano, ten Prchal) tenkrát přišel s nápadem, který Andreji Babišovi a jeho hnutí ANO vyhrál volby.

5 otravných klišé, bez kterých se young adult fantasy neobejde. Bohužel

Super sexy bad boy se zlatým srdcem. Obyčejná (ale ve skutečnosti velmi neobyčejná) holka odvedle. Vyvolený hrdina, který jako jediný může zachránit svět. Předvídatelný milostný trojúhelník. Zní vám to povědomě? Není divu. Právě jsem popsala obsah skoro každé young adult fantasy, kterou jste kdy četli.

Co mě naučily 3 roky práce na volné noze

Když jsem se před třemi roky rozhodla, že je čas ke změně, a odešla z Českého rozhlasu na volnou nohu, měla jsem strach ze spousty věcí. Nakonec to dopadlo líp, než jsem čekala. A hlavně úplně jinak.

Pište recenze, ne „recenze“. 3 rady (nejen) pro začínající literární recenzenty

Recenzentem se dnes může stát každý. Dobrým recenzentem už ale dokáže být málokdo. Jak napsat dobrou recenzi? Vyhněte se těmto 3 častým chybám.

Tipy pro práci z domova. 5 rad, jak být skutečně efektivní (a přitom se nezbláznit)

Práce z domova je zrádná. A není pro každého. Jak jste na tom vy? Zvyšte svoje šance na skutečnou domácí efektivitu s těmito 5 konkrétními tipy.

Chcete dobrý příběh? Nezapomeňte na padoucha (ani v reklamě)

Každý dobrý příběh potřebuje dobrého záporáka. A příliš při tom nezáleží na tom, zda jde o komiksového arcipadoucha toužícího ovládnout svět, nebo o bacily v reklamě na čisticí prostředky.

Pište jako Stephen King. Inspirujte se jeho nejznámějšími výroky o psaní

U knih Stephena Kinga se už několik desetiletí třesou miliony čtenářů po celém světě. Jednu věc proto musíte uznat (ať už si o hororu jako žánru myslíte cokoliv) – King fakt umí psát. A jak prokázal ve své autobiografické knize O psaní, umí s psaním poradit i vám.

Jak napsat článek, který lidé přečtou až do konce? 6 konkrétních rad a tipů

Že napsat článek není žádná věda? Nemusí být. Pokud tedy víte, jak na to. Ať už píšete článek do školy, do časopisu nebo na blog, měli byste mít na paměti několik léty (a čtenáři) prověřených pravidel.

5 knih, které byste měli přečíst, pokud to s psaním myslíte vážně (a jedna, kterou rozhodně nečtěte)

Píšete? A chtěli byste psát ještě líp? Pak na chvíli odložte blok, vzhlédněte od klávesnice a očistěte ruce umazané od inkoustu. Protože abyste psali fakt skvěle, musíte nejprve začít číst. Třeba následujících pět knih, které vám dodají ztracenou inspiraci i elán do psaní.

3 varovné signály, které prozradí špatného copywritera

Chcete vědět, jak vybrat dobrého copywritera? Tak přesně to se v tomto článku nedozvíte. Zato vám prozradím, jak zaručeně poznáte toho špatného.

Jak vás ovlivňuje reklama (ano, vás taky)

Marketing, to nejsou „jen“ reklamy. Ale i web, bannery nebo třeba sociální sítě. A dobrý markeťák ví, jak využít toho, že jsme jako spotřebitelé iracionálnější, než si myslíme.

Copywriting: umění, nebo řemeslo?

Během let praxe jsem to zažila mnohokrát. Ozval se mi nový klient, už předem frustrovaný a nedůřivý. Důvod? Nebyla jsem první copywriter, na kterého se obrátil. A k nedůvěře v celé copywriterské řemeslo měl rozhodně důvod.